ممانعت دانشگاه صنعتی شيراز از نقد بهائيت

  • 1393/08/05 - 14:02
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز بیان داشت: متاسفانه هیئت نظارت دانشگاه صنعتی شیراز به انجمن اسلامی مستقل این دانشگاه اجازه ورود به بحث نقد فرقه بهائیت را ندادند و با وجود اهمیت زیاد این موضوع برای تشکل ما، اجازه برپایی نمایشگاه نقد بهائیت در این دانشگاه داده نشد.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ حامد پهلوانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اهداف برگزاری نمایشگاه بصیرت دانشگاه‌های شیراز، گفت: «شیراز خواستگاه بهائیت است» و با اشاره به صحبت‌های اخیر نخست وزیر انگلیس که جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریست نامید، انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شیراز با همکاری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز به این نتیجه رسیدند نمایشگاهی را با عنوان بصیرت راه‌اندازی کنند.

وی با بیان این‌که بنیاد هابیلیان در این نمایشگاه با تشکل‌های دانشجویی همکاری می‌کند،‌ افزود: «بنیاد هابیلیان به صورت تخصصی به واکاوی چهره منافقین، مجاهدین، گروهک‌های تروریستی و انجمن‌های بهائیت، حجتیه پرداخته و نمایشگاه‌های تصویری در نقد و بررسی این موضوعات آماده کرده است و به همین جهت ما این بنیاد را برای همکاری انتخاب کردیم». دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز تصریح کرد: «این نمایشگاه در دانشگاه‌های شیراز، آزاد شیراز، صنعتی شیراز و موسسه الغدیر تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی به صورت گردشی بر پا و اختتامیه آن نیز در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد». پهلوانی با بیان اینکه چرا این نمایشگاه برای انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شیراز حائز اهمیت زیادی است، گفت: «انجمن اسلامی سابق این دانشگاه چهار سال پیش به طیف غیرقانونی و منافقین وصل شد. سال گذشته در راستای همین حرکت‌ها بعد از عوض شدن دولت، چندین اخبار از دانشگاه صنعتی شیراز بر روی سایت مجاهدین خلق رفت و همه این اسناد و مدارک موجود است و در اختتامیه آن را به دانشجویان ارائه می‌دهیم».

وی با اشاره به اینکه این خطر را به ریاست دانشگاه صنعتی شیراز اعلام کردیم که عده‌ای در کمین دانشجویان این دانشگاه هستند، گفت: «متاسفانه با اعلام این زنگ خطر دانشگاه هیچ پیگیری و ترتیب اثری ندادند». دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز بیان داشت: «متاسفانه هیئت نظارت دانشگاه صنعتی شیراز به انجمن اسلامی مستقل این دانشگاه اجازه ورود به بحث نقد فرقه بهائیت را ندادند و با وجود اهمیت زیاد این موضوع برای تشکل ما، اجازه برپایی نمایشگاه نقد بهائیت در این دانشگاه داده نشد». پهلوانی تصریح کرد: «این برای ما جای سوال است که چرا هیئت نظارت دانشگاه اجازه برگزاری نمایشگاه نقد بهائیت را به تشکل‌های دانشجویی نمی‌دهند؟» وی در پایان به موضوعات نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «نمایشگاه تروریسم دولتی، بهائیت،‌ انجمن حجتیه، نمایشگاه واکاوی چهره منافقین و مجاهدین خلق از اهم موضوعات نمایشگاه تصویری بصیرت بود». لازم به ذكر است كه گاهی مسئولين محترم، نقد بهائيت را با تبليغ و ترويج آن اشتباه گرفته و بعضاً به جای آن كه فكری برای تبليغ بهائيت بكنند، جلوی نقد آن را می‌گيرند.

منبع:

خبرنامه دانشجويان ايران به نقل از كيهان

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.