ريشه جنايات تكفيری‌ها

  • 1393/07/25 - 19:58
تردیدی نیست که امروزه سراسر جهان اسلام، بهای نادیده گرفتنِ انحراف دینی و سکوت در برابر جریانات تکفیری و رفتارهای عجیب از جمله سر بریدن، پوست کندن و جگرخواری را می‌پردازد. نیروهای تکفیری بیشتر داده‌های مادی مدرن خود را به کار گرفتند تا...

به گزارش پایگاه جامع فرق و ادیان از شیعه آنلاین_ تردیدی نیست که امروزه سراسر جهان اسلام، بهای نادیده گرفتنِ انحراف دینی و سکوت در برابر جریانات تکفیری و رفتارهای عجیب از جمله سر بریدن، پوست کندن و جگرخواری را می‌پردازد.

نیروهای تکفیری بیشتر داده‌های مادی مدرن خود را به کار گرفتند اما در مسیری که ناسازگار و مخالف با پیشرفت و مدرنیسم است، مسیر واحدی که قطعاً آن‌ها را به پرتگاه می‌رساند! این گروه‌ها با کمک دلارهای نفتی از شبکه‌های ماهواره‌ای و سایر عرصه‌های رسانه‌ای بهره بردند، همچنین در حالی که دنباله‌رو میراث متروک خود یعنی پیروی از برداشت فکری امویان بودند، از تکنولوژی نیز برای فعالیت‌های تروریستی خود استفاده می‌کردند، این برداشت فکری عاملی بود تا آن‌ها از دین و مذهب و سرنوشت مردم برای حفظ روش منحرف خود استفاده ببرند، روشی که به شدت به دنبال تبعید و نقض مخالفان است.
این سوء استفاده و تمایل برای بد جلوه دادن حقایق و محو آثار و عقاید روشن و بر حق اسلامی و تبدیل آن‌ها به گزینه‌های زشت و تحریف شده، سپاه آن‌ها را از بین روحانیون درباری، بندگان درهم و دینار و دنیاطلبان قرار می‌دهد.

آن‌ها اصول و آموزه‌های خود را به کسانی که به آن‌ها گرایش داشتند مانند سلفی‌های وهابی و غیره رسانده‌اند، همچنین روی زمین فتنه انگیزی و فساد کردند و خود بهانه را به دست دشمنان اسلام دادند و با درنده‌خویی هر چه بیشتر ضربه سختی بر پیکره اسلام وارد کردند.
امروز جهان اسلام آسیبی که توسط تروریست‌های ویرانگر سلفی وارد شده را تحمل می‌کند، تروریست‌هایی که از نقشه راه شیطانی پیروی می‌کنند که هدفش ایجاد زلزله در هستی و اساس اسلام، جدا کردن بند بند آن از یکدیگر، تحریک جامعه بین‌الملل و زشت کردن چهره اسلام به شیوه‌هایی که همه دشمنان و نیروهای شر جهان از آنجا سرچشمه می‌گیرد، می‌باشد.

اما کشورهای اسلامی، بعد از اینکه این آتش به کشورها و حکومت‌هایشان رسید یعنی خیلی دیر از خواب بیدار شدند و با صدای بلند فریاد هشداردهنده نسبت به این خطر بزرگ سر دادند. مانند "شیخ الازهر" که به تازگی شدیدترین بیانیه را صادر کرده است: «بسیار اندوه‌بار است که این جنایت‌کاران توانستند از اسلام و مسلمانان تصویری زشت و وحشتناک را به جهان نشان دهند.» و می‌افزاید: «این گروه‌های بنیادگرای تروریست با هر اسمی که نامیده می‌شوند یا هر کسی که پشت سرشان ایستاده، همگی ساخته دست استعمار بوده و در خدمت به صهیونیست فعالیت می‌کنند.» [1]
این بیانیه و امثال آن خیلی دیر صادر شد، و باید گفت که این تنها یک بیانیه است و بس و معجزه نخواهد کرد و منابع فکری سلفی و تکفیری را از بین نخواهد برد و برای از بین بردن چرک و زخمی که سیستم کلی فکر اسلامی را از پا در می‌آورد کاری نخواهد کرد، چرک و عفونتی که در کانون انحرافاتی که امویان از 14 قرن پیش آن را استوار ساختند ریشه دوانده و فکر و ذهن پیروانش همچنان از نسلی به نسل دیگر آن را به ارث می‌برند!

این تفکر انحرافی از بنی‌امیه شروع شد و توسط "ابن‌تیمیه" منحرف، تبیین شد [2] و توسط "محمد بن عبدالوهاب" [3] عامل دست استعمار، و دربار فاسد "ابن سعود "به منصه ظهور رسید. این شیوه سال‌هاست که توسط زور و دلارهای نفتی در کشورهای اسلامی تبلیغ می‌شود. وقتی که در جای جای مسجد النبی، بهترین سخنوران کشورهای اسلامی را دعوت می‌کنند و مبنای تمام سخنرانی آن‌ها مشرک و کافر دانستن سایر فرق اسلامی، علی الخصوص شیعه است، با چند بیانیه و محکوم کردن، ریشه‌های تکفیر و انحراف خشک نمی‌شود. باید اصل آن خشکانده شود، یعنی وهابیت دست ساز استعمار باید از بین برود. بر علماء اسلام است که آستین بالا زده و تا دیر نشده این فتنه خطرناک را از ریشه بخشکانند. در بیشتر این باورهای تکفیری و سلفی اصول ذبح کردن انسان‌ها و آموزه‌های انتحاری بنا نهاده می‌شود! هر چند هیچ فرد عاقلی نخواهد پذیرفت که همه‌ی این بدعت‌ها و دوری از آموزه‌های اسلامی با فشار یک دکمه ظهور یافته باشد.
بیداری دیر هنگام رهبران معتدل و میانه رو اسلامی، برای تکفیر و مجرم شناختن و سرزنش تکفیری‌ها، تا زمانی که دقیقاً به کانون فاجعه اشاره نمی‌شود و تا زمانی که پرورش دهندگان این تفکر ویرانگر مانند خزانه‌های دلارهای نفتی که به سمت تروریسم تکفیری سرازیر می‌شود، مجرم شناخته نشوند، محاصره و سرکوب این پدیده هیچ فایده عملی نخواهد داشت.

بیانیه" شیخ الازهر" در مراسم اهدای دکترای افتخاری به "پادشاه عربستان" صادر شد، چگونه بیانیه رئیس الازهر، درست است در حالیکه او رهبر حکومتی را تجلیل می‌کند که  پیشرو و جلودار در صدور تروریسم تکفیری به دنیا و به طور دقیق تر به مصر است؟!
از بین بردن تکفیری‌ها الزاماً به از بین رفتن منابع انحراف فکری و اعتقادی این تروریست‌هاست و جلوگیری از سرایت این ویروس خطرناک در سایر کشورهای اسلامی است.  وهابیت سالهاست که به صورت بسیار مرموزی توسط دلارهای نفتی و تبلیغات علماء درباری، در سایر کشورهای اسلامی ریشه دوانده است. تفکر، آموزه‌ها و شیوه تکفیری‌ها به میزان قابل توجهی پر از دروغ و نیرنگ و کودتا بر علیه امور قطعی و ثابت اسلام است.

منبع:

[1]. شیعه آنلاین. 02 مهر 1393، کد مطلب: 36733
[2]. ابن اثیر، «الکامل فی التاریخ»، ج 3، ص 337؛ صائب عبدالحمید، «ابن‌تیمیه، حیاته و عقائده»، ص 371 تا 428.
[3]. محمد ابراهیم، «تاریخ المملکة العربیة السعودیة»، ص 134
[4]. محمد ابراهیم، «تاریخ المملکة العربیة السعودیة»، ص 140

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.