کلید اتوبان چهاربانده جهنم زده شد!

  • 1393/07/12 - 11:46
علیرغم نگرانی و تأکید حضرت آیت الله خامنه‌ای در مورد مسائل فرهنگی کشور، برخی مسئولین در اقدامی غیرمعقول با سرعت در حال چهاربانده کردن اتوبان جهنم هستند.از این رو می‌توان این سؤال را مطرح کرد که مسئولین چرا قبل از فرهنگ‌سازی و پرداختن به نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب، برای گسترش پهنای باند اینترنت مانور تبلیغاتی می‌دهند و از این موضوع استفاده ابزاری می‌کنند!؟

پایگاه جامع فرق ادیان و مذاهب_ ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بصیرت بی‌نظیر خود در 22 تیر 1373 نگرانی خود را در مسائل فرهنگی و اخلاقی کشور به صورت خصوصی به مسئولان آن زمان اعلام کردند تا با چاره اندیشی و فرهنگ‌سازی، سبک رفتار و زندگی اسلامی در جامعه پیاده شود. معظم له در این مورد فرمودند: «البته در سخنرانی‌ها، از این دغدغه با مردم نخواهم گفت؛ اما نمی‌شود که به شما نگویم. شما خودتان دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی هستید و باید از این دغدغه‌ی من خبر داشته باشید... لذاست که حقیقتاً در باب فرهنگ، احساس نگرانیِ عمیقی دارم.[1]

رهبرمعظم انقلاب بعد از کم‌لطفی مسئولین و بی‌توجهی آن‌ها نسبت به مسائل فرهنگی در 15 اسفند 1392 به صورت کاملا شفاف و علنی نگرانی و دغدغه خود را از وضعیت موجود فرهنگی با مردم در میان گذاشتند. بیانات معظم له در دو مقطع حساس علاوه بر نشان دادن بصیرت بی‌نظیر ایشان بیانگر مراحل جدیدی از هجمه فرهنگی از سوی دشمنان اسلام است. باتوجه به این‌که یکی از دغدغه‌های اصلی ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای مسائل فرهنگی کشور است و طبق فرمایشات گرانقدر امام خمینی (ره) منشأ همه خوشبختی‌ و بدبختی یک ملت، فرهنگ است.[2] اهمیت موضوع نمایان می‌شود.

حال می‌توان این سوال را مطرح کرد که چرا قبل از فرهنگ‌سازی و درست کردن زیرساخت‌های فرهنگی و پرداختن به نگرانی‌های رهبرمعظم انقلاب، مسئولین برای گسترش پهنای باند اینترنت مانور تبلیغاتی می‌دهند و از این موضوع استفاده ابزاری می‌کنند؟! البته از مسئولینی که اخیراً تمام همّ و غمشان آزاد کردن فیسبوک و رفع فیلتر شبکه‌های غربی است، بیش از این نباید توقع داشت. زیرا اگر این سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در ایران نماینده داشتند، به اندازه‌ای که این آقایان از آن‌ها دفاع کردند، نمی‌توانستند دفاع کنند و جوّ حاکم در جامعه را عوض کنند. ‌ای کاش این وکلای قدرتمند فیسبوک و سایت‌های فیلتری قدری هم درباره مسائل فرهنگی و اخلاقی جامعه وقت صرف کنند تا حداقل یک زیرساخت ضعیف برای اتوبان چهاربانده جهنم خود درست کرده باشند.

منبع:

[1]. سخنرانی ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای در تاریخ22 تیر 1373 در جمع مسئولین نظام
[2]. صحیفه نور، انتشارات امام خمینی(ره)، چاپ دوم، جلد 4 صفحه 137

 

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.