اسلام سدی محکم در برابر نژادپرستی

  • 1393/06/21 - 20:27
در اسلام قضیۀ‌ نژاد و نژادپرستی هیچ‌گاه مطرح نبوده است؛ زیرا اسلام به رنگ و به صورت نگاه نمی‌‏کند، میزان را تقوا قرار داده است... اسلام و مکتب ارائه شده از سوی اهلبیت یک دین عالم‌گیر است و هرکس که آن را قبول کند همیشه او را به طرف تمدن و ترقی و فلاح دعوت و رهنمایی می‌‌کند و همیشه با نژادپرستی مبارزه کرده است.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب–بعد از آن‌که ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای با بصیرت و فتوای بی‌نظیر خود تمام نقشه‌های دشمان اسلام را نقش برآب کردند. وحدت ناگسستنی بین برادران اهل سنت و شیعیان ایجاد شد.
دشمان اسلام که از ایجاد تفرقه بین مسلمانان (شیعه و سنی) ناامید شدند، نقشه جدید خود را اجرا کردند و این‌بار نوبت تفرقه بین‌ نژاد عرب و فارس شد. آن‌ها با جعل حدیث ادعا کردند امامان شیعه‌ نژادپرست بودند و همیشه از ایرانیان و‌ نژاد آن‌ها تبری می‌کردند، اما غافل از این هستند که اسلام و مکتب ارائه شده از سوی اهلبیت یک دین عالم‌گیر است و هرکس که آن را قبول کند همیشه او را به طرف تمدن و ترقی و فلاح دعوت و رهنمایی می‌‌کند و همیشه با نژادپرستی مبارزه کرده است. 
در دین اسلام‌ نژادپرستی مذموم قرار داده شده و معیار فضیلت و برتری فقط و فقط تقوی قرار داده شده است. خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُم مِّن ذَکَرٍ وَأُنثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ.»؛ ای مردم ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقوا‌ترین شماست خداوند دانا و آگاه است. [۱] این آیه بر تمام امتیازات ظاهری و مادی از جمله‌ نژاد خط بطلان کشیده و این‌ها را تنها وسیله شناخت افراد از یکدیگر دانسته است.
حضرت امام خمینی (ره) که پرچم‌دار انقلاب و اسلام بودند بار‌ها بر موضوع اسلام و مبارزه با نژادپرستی تأکید کردند.
در صحیفه نور امام عشق و عرفان آمده است: در اسلام قضیۀ‌ نژاد و نژادپرستی هیچ‌گاه مطرح نبوده است؛ زیرا اسلام به رنگ و به صورت نگاه نمی‌‏کند، میزان را تقوا قرار داده است. اینکه شما از آمریکا و سایر دُوَلی که جنایتکارند و ستمکار، شکایت می‌‏کنید، این اختصاص به شما ندارد، این آمریکا و دیگر باند آن در هر جا که هستند، همین‌طور با اقشار ملت‌ها رفتار می‌‏کنند. ملت ما بیش از پنجاه سال است که به واسطۀ انگلستان و آمریکا تحت فشار آن رژیم منحوس بود. این‌قدر جنایت به وسیلۀ حکومت این پدر و پسر در ایران شد که قابل ذکر نیست. مملکت ما در زمان این پدر و پسر به کلی خراب شد و آن چیزی که آباد شد قبرستان‌های ما بود. قبرستان‌های ما را این‌ها به واسطۀ کشتار، پرجمعیت کردند و بلاد ما را تهی. خزائن ما را به اغیار دادند و به اجنبی و همه چیز ما را پیوستۀ آمریکا و غیر آمریکا کردند تا آنکه به خواست خدای تبارک و تعالی ملت ما بیدار شد و با اتکا به خدای تبارک و تعالی و اتحاد کلمه با نداشتن هیچ ساز و برگی قیام کرد، نهضت کرد و همۀ این اقشار ظلمانی را کنار زد. من امیدوارم که این رمزی که در ایران رمز پیروزی شد، برای همۀ اقشار مستضعفین الگو باشد. آن رمزْ وحدت کلمه و اتکا به اسلام بود. در ملتی اگر اتکا به معنویات پیدا شد بر مشکلات خودشان غلبه می‌‏کنند. ما شاهد همان بدبختی‌ها و ظلم‌هایی که شما شاهد بودید، شاهد بودیم بلکه شاید بیشترش را. لکن ما امروز این سد بزرگ را شکستیم و امید است که تا آخر نهضت ما پیروز شود و احکام مترقی اسلام را ما بتوانیم اجرا کنیم. من از خداوند تعالی پیروزی مستضعفین را بر مستکبرین مسئلت می‌‏کنم و سلام مرا به آن قشری که مظلوم هستند و بر ضد ظالم قیام کردند برسانید و آن‌ها را آگاه کنید که با وحدت کلمه می‌‏توانند پیروز شوند. [۲]

منبع:
[۱] سوره حجرات آیه ۱۳
[۲] صحیفه نور جلد ۵ صفحه ۶۳

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.