تبليغات سوء بهائيت براي ايران

  • 1393/06/19 - 08:04
يكي از سياسي‌كاري‌هاي گروهك بهائيت، تبليغات سوء عليه جمهوري اسلامي ايران است و اين در حالي است كه يكي از شعارهاي دوازده گانه بهائيت، عدم دخالت در سياست است؛ براي نمونه شبكه‌هاي ضد انقلاب، ازجمله شبكه بهائي من و تو با ارائه آمار و ارقام مختلف درباره میزان خودکشی در ایران، درصدد تخریب و ناکارآمد نشان دادن نظام اجتماعی ایران هستند که بر طبق آمار منتشر شده جهانی پیرامون این پدیده نامیمون در جهان، ایران دارای رتبه ۶۹ در میان ۸۹ کشوری است که اطلاعات آنها پیرامون این مسئله جمع آوری شده است.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ يكي از سياسي‌كاري‌هاي گروهك بهائيت، تبليغات سوء عليه جمهوري اسلامي ايران است و اين در حالي است كه يكي از شعارهاي دوازده گانه بهائيت، عدم دخالت در سياست است؛ براي نمونه شبكه‌هاي ضد انقلاب، ازجمله شبكه بهائي من و تو با ارائه آمار و ارقام مختلف درباره میزان خودکشی در ایران، درصدد تخریب و ناکارآمد نشان دادن نظام اجتماعی ایران هستند که بر طبق آمار منتشر شده جهانی پیرامون این پدیده نامیمون در جهان، ایران دارای رتبه ۶۹ در میان ۸۹ کشوری است که اطلاعات آنها پیرامون این مسئله جمع آوری شده است. بر طبق آمار سالانه حداقل یک میلیون نفر در سراسر دنیا خودکشی می‌کنند، یعنی در هر ۴۰ ثانیه، یک نفر.

جوسازی و سیاسی جلوه دادن رخدادهای اجتماعی مختلف از سوی رسانه های ضد انقلاب چون شبکه بهایی "من و تو" در حالی قوت گرفته است که دست اندرکاران این شبکه ها با محور قرار دادن برخی آمارهای داخلی و بدون درنظر گرفتن آمارهای جهانی، سعی در مایوس کردن مردم از پیشرفت‌های مختلف کشور دارند.

اگر چه پدیده مذموم "خودکشی" در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها وجود دارد اما قیاس دلایل این پدیده در ایران با سایر کشورها قابل توجه است. اگرچه این شبکه ها محور اصلی "خودکشی" را در ایران مسائل اقتصادی و نداشتن شغل! بیان می‌کنند اما تحقیقات صورت گرفته در ایران نشان می‌دهد که محور خودکشی در ایران متصل به شرایط اقتصادی نیست و دلایل ذکر شده در این شبکه‌ها بیشتر زمینه‌ای سیاسی دارد تا اجتماعی؛ شاید بررسی و نیم نگاهی به آمار جهانی خودکشی و دلایل آن در کشورهای مختلف خالی از لطف نباشد:

آمار جهانی حکایت از آن دارد که بالاترین میزان خودکشی در جهان در کشورهای مانند لیتوانی، بلاروس، روسیه، اوکراین، برخی کشورهای آسیایی، آمریکا و غرب اروپا است و بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتقادات پوچ مذهبی در این کشورها بی‌ارتباط با افزایش میزان خودکشی نیست؛ براي نمونه وزارت دفاع آمريكا در گزارشي رسمی اعلام كرد كه تنها در سه ماه اول سال جاری میلادی ۱۲۰ سرباز آمریکایی خودکشی کرده‌اند.
جالب اینجاست که اعتقادات مذهبي و گناه بسيار بزرگ دانستن خودكشي در کشورهای کاتولیک و مسلمان سبب شده است كه فرد به هنگام نااميدي دست به خودكشي نزند؛ ولی گاه در بعضی از ادیان مانند ادیان شرق دور فرد را به خودکشی آیینی مثل «هاراگیری» و یا خودکشی‌های دست جمعی مثل فرقه « فالون گونگ» وا می‌دارند.

در کشورهای اروپایی و ژاپن که سر آمد خودکشی در جهان هستند، سه نوع عمده از خودکشی را می‌توان دید، در کشورهای شرق اروپا فقدان اعتقاد به روز قیامت، وضعیت بد اقتصادی، مصرف بالای الکل و سقوط مفهوم خانواده و ارزشهای اجتماعی و اهمیت جمعی خودکشی بسیار شایع است. لیتوانی، روسیه و جمهوری چک از بارزترین مثال‌های این بحث هستند.

در اين باره اشاره به دو موضوع لازم است:

1. اعتقاد نداشتن به قيامت كه در ميان بسياري از گروهك‌ها مثل بهائيت به روشني ديده مي‌شود، سبب مي‌شود كه انسان با كمترين اختلال فكري يا عاطفي به پوچي برسد و خودكشي كند، زيرا اعتقادي به قيامت و حساب و كتاب ندارد تا از آن بترسد و از اين عمل خودداري كند؛ اين در حالي است كه خداي سبحان در قرآن مي‌فرمايد: «أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثاً وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنا لا تُرْجَعُونَ؛  آيا گمان كرديد شما را بيهوده آفريده‏ايم، و بسوى ما باز نمى‏گرديد؟»[1] كسي كه از هدف خلقتش آگاه باشد و بداند هيچ چيزي در اين جهان بيهوده نيست، جهان پس از مرگ، جهاني را كه همه در برابر اعمال خود پاسخگو هستند، باور خواهد كرد.

لازم به ذكر است كه برخي فِرق انحرافي با نفي جهان پس از مرگ، بر پايي قيامت را به همين دنيا نسبت مي‌دهند و مرگ را پايان همه چيز مي‌دانند و اينگونه پيروان خود را به پوچي و بيهودگي مي‌رسانند.

2. از ميان رفتن حريم‌هاي شخصي و سقوط مفهوم خانواده؛ چيزي كه در جوامع غربي و بسياري از فرقه‌هاي اباحه‌گرا ديده مي‌شود. تلقين آزادي‌هاي جنسي، همجنس‌گرايي، بي‌بند و باري و بي تعهدي به خانواده چيزي است كه امروزه دامان جوامع غربي را گرفته است. يكي از شعارهاي بهائيان، ترك تعصب جنسي است؛ يعني نه مرد، زنش را متعلق به خود بداند و در برابر انحرافات جنسي‌اش غيرتي شود و او را از ارتباط با نامحرمان باز دارد و نه زن، شوهر را تكيه گاه خود بداند و او را از ارتباط‌هاي نامشروع بازبدارد و اين يعني فروپاشي كانون خانواده، استفاده تبليغي و جنسي كردن از زن و عدم تعهد در نظام خانواده. چيزي كه سينماگران غربي، مي‌سازند و به خورد مخاطبان خود مي‌دهند...
در کشورهای غرب و شمال اروپا، افسردگی ریشه در زندگی یکنواخت دارد که در مدل‌های کلاسیک خودکشی در خودکشی‌های سرنوشت گرایانه قرار می‌گیرد؛ وقتی که فرد هیچ نویدی برای گریز از دایره روزمرگی و یا سرنوشت محتوم پیدا نمی‌کند.

در ژاپن و کره جنوبی نیز معمولا ترس از آبروریزی و همچنین فقدان اعتقادات مذهبی و ساختار فرهنگی خاص آن جوامع موجب افزایش احتمال خودکشی در شرایط خاص اقتصادی- اجتماعی را فراهم می‌آورد.

اما آمارهای خودکشی و دلایل این پدیده بر خلاف آنچه شبکه بهایی "من و تو" عنوان می کند(بیکاری ومشکلات اقتصادی)، دلایل متفاوتی نسبت به سایر جهان دارد که البته همت بیشتر مسئولان برای از بین بردن این اتفاق ناپسند را می‌طلبد.

براساس یکی از تحقیقات انجام شده از مجموع ۲۴۰ نفری که اقدام به خودکشی کرده‌اند؛ ”مهمترين علل زمينه‌ساز خودکشي در اين مطالعات، اختلافات خانوادگي (۵۴.۶ درصد)، مشکلات عاطفي (۱۸.۸ درصد)، مشکلات اقتصادي (۸.۳ درصد)، مشکلات جسمي و روحي (۷.۹ درصد) و ساير علل (۷.۹ درصد) بود و در ۵/۲ درصد موارد علت خاصي وجود نداشت.

محققان در جریان این پژوهش هم چنین تاکید کرده‌اند که تفاوت علل زمينه‌ساز در متاهلين و غير متاهلين از نظر آماري معني‌دار بوده است  که  اختلاف خانوادگي مهمترين عامل زمينه‌ساز خودکشي است. مشکلات عاطفي دومين عامل خودکشی عنوان شده که جوانان را تهديد مي‌کند. چيزي كه رسانه‌هاي غربي سعي دارند به كشورهاي شرقي به ويژه كشورهاي مسلمان صادر كنند، زيرا نابودي كانون خانواده و ناهنجاري‌هاي از اين قبيل، جامعه را از هم مي‌پاشد و زمينه‌هاي نفوذ و تسلط سلطه‌گران را فراهم مي‌سازد.

اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عوامل فرهنگی از قبیل فروپاشی نظام سنتی، تحمیل ارزش‌های فرهنگی بیگانه، تعارض در ارزش‌های فرهنگی حاکم و فردگرایی می‌توانند زمینه‌ساز بروز خودکشی در جامعه نیز باشند.[2]

پانوشت:

1. مؤمنون، آيه 115.

2. ر. ك: فرهنگ نيوز.

 

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.