خشم و غضب اخوانی ها از پادشاه سعودی

  • 1392/04/19 - 16:50
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ شیخ "یوسف الجاجیه" خطیب نماز جمعه مسجد الصدیق در شمال لبنان و عضو ارشد جماعت اسلامی این کشور پادشاه عربستان را "خائن" توصیف کرد و به انتقاد از شاهزادگان عرب حاشیه خلیج فارس پرداخت و وهابی ها و محمد بن عبدالوهاب رئیس فرقه سلفی ها را مزدوران غرب و مجریان توطئه "سرنگونی خلافت عثمانی" خواند.
غضب اخوانی ها از پادشاه سعودی

روابط اخوان المسلمین و سلفی ها پس از سرنگونی نظام محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر تیره شده است و سلفی ها که سیاست "عدم دخالت" را پیش گرفته بودند، هیچ واکنشی به سرنگونی مرسی نشان ندادند و آن ها پادشاه عربستان را خائن می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرنگونی جنجالی نظام مرسی اثرات نامطلوبی در روابط اخوان المسلمین و سلفی ها گذاشت و دامنه این اثرات پس از تبریک گفتن پادشاه عربستان به رئیس جمهوری موقت مصر به دیگر کشورهای عربی نیز رسید و هم اکنون اخوان المسلمین و سلفی ها به یکدیگر بی اعتماد شده اند .

مسئولان جماعت اسلامی لبنان (شاخه اخوان المسلمین در لبنان) پس از این که پادشاهان و شاهزادگان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اقدامی برای نجات متحد سابق خود یعنی محمد مرسی انجام ندادند، شدیداً به این کشورها و گروه های سلفی حمله می کنند .

خبرگزاری آسیا اعلام کرد:

شیخ "یوسف الجاجیه" خطیب نماز جمعه مسجد الصدیق در شمال لبنان و عضو ارشد جماعت اسلامی این کشور پادشاه عربستان را "خائن" توصیف کرد و به انتقاد از شاهزادگان عرب حاشیه خلیج فارس پرداخت و وهابی ها و محمد بن عبدالوهاب رئیس فرقه سلفی ها را مزدوران غرب و مجریان توطئه "سرنگونی خلافت عثمانی" خواند.
شیخ الجاجیه همچنین از حزب سلفی "نور" مصر انتقاد کرد و این حزب را "ابزار دست عربستان و آمریکا" خواند و سعد حریری را نیز "دشمن اسلام و حامی سرسخت سکولارها" توصیف کرد.

لازم به یادآوری است که علی رغم آن که محمد مرسی اولین سفر خود را به عربستان سعودی انجام داد و ارادت ویژه ای به این کشور داشت، اما پس از برکناری وی توسط ارتش، شاه سعودی نخستین فردی بود که به عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر تبریک گفت.

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.