مسیحیت آخرین دین نیست.

  • 1393/05/04 - 05:14
مسیحیت پولسی خود را آخرین و برترین دین می‌داند. مبلغان مسیحی از همه‌ی ابزار: اعم از شبکه‌های ماهواره‌ای، ایستگاه‌های رادیویی، مجلات و روزنامه‌ها، پایگاه‌ها و وب نوشته‌ها گرفته تا کلیساهای خانگی، خلاصه همه جا و همه جا به شدت در تلاش‌اند تا به مخاطبین ساده دل و مستضعفشان بقبولانند که مسیحیت، برترین و آخرین دین است!...

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_مسیحیت پولسی خود را آخرین و برترین دین می‌داند. مبلغان مسیحی از همه‌ی ابزار: اعم از شبکه‌های ماهواره‌ای، ایستگاه‌های رادیویی، مجلات و روزنامه‌ها، پایگاه‌ها و وب نوشته‌ها گرفته تا کلیساهای خانگی، خلاصه همه جا و همه جا به شدت در تلاش‌اند تا به مخاطبین ساده دل و مستضعفشان بقبولانند که مسیحیت، برترین و آخرین دین است!

 آیا براستی چنین است؟ پاسخ منفی است. بیایید این پاسخ را از دل کتاب مقدس مسیحیت بدهیم.

در انجیل یوحنا آمده: «و این است شهادت یحیی در وقتی که یهودیان از اورشلیم کاهنان و لاویان را فرستادند تا از او سوال کنند که تو کیستی؛ که معترف شد و انکار ننمود، بلکه اقرار کرد که من مسیح نیستم. آنگاه از او سوال کردند: "پس چه؟ آیا تو الیاس هستی؟" گفت: "نیستم." آیا تو آن نبی هستی؟ جواب داد که "نی."»[1].

حال مسیحیت که به مجموع کتاب مقدس ایمان دارند پاسخ دهند که منظور از «آن نبی» که در فرمایش حضرت یحیی (علیه‌السلام) آمده چیست و کیست؟ با توجه به این نکته‌ی مهم که حضرت یحیی در زمان حضرت عیسی (سلام‌الله علیهما) بوده و به گزارش کتاب مقدس حضرت را تعمید داده؛ پس آن نبی‌ای که یهود و به تبع مسیحیت بایستی منتظرش باشند کسی غیر از حضرت عیسی و حضرت الیاس بوده و تا آن زمان هم نیامده بوده که یهودِ منتظر در موردش (آن نبی) از جناب یحیی سؤال می‌کنند.

با این توضیح و با استناد به گزارش کتاب مقدسِ اهل کتاب، آیا تا نیامدن آن نبی پرونده‌ی ادیان می توانسته بسته شود؟ با این وصف آیا مسیحیت آخرین دین است؟

 

پی‌نوشت

[1]- یوحنا 1: 19-22.

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.