انتقاد "عبدالهادي حكيم" ازسكوت احزاب در قبال اعدام 1700 شيعه در صلاح الدين

  • 1393/03/31 - 09:50
رسانه‌های جهانی از جمله "بی بی سی" در این خصوص اعلام کردند؛ گروه‌های مسلح تروریستی پس از تسلط بر پایگاه نظامی "سبایکر" واقع در صلاح الدین در شمال عراق، سربازان آن را به دو گروه شیعه و غیر شیعه تقسیم کردند و 1700 شیعه بلافاصله اعدام شده و بقیه آزاد گردیدند.

به گزارش پایگاه جامع فرق و ادیان، "عبدالهادی حکیم" نماینده پارلمان عراق در اظهاراتی گفت: کشتارگاهی که تروریست‌های تکفیری در مورد صدها شهروند و سرباز شیعه در خارج از میدان درگیری و در صلاح‌الدین انجام دادند از سوی گروهکی که شیعه را تکفیر می‌کند و به نابودی جمعی آن فتوا می‌دهد عجیب نیست. 
وی افزود: اما مسئله عجیب سکوت احزاب غیر شیعی عراق در خصوص این جنایت است، جنایتی که در آن خون صدها بی‌گناه به زمین ریخت. وی از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری خواست در این‌باره واکنش نشان دهند و به بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص اشاره کرد، در این بیانیه آمده است: بنابر منابع مستند صدها نفر بدون محاکمه به صورت وحشیانه اعدام شده‌اند و این اقدام در ردیف جنایات جنگی به شمار می‌رود. 
رسانه‌های جهانی از جمله "بی بی‌ سی" در این خصوص اعلام کردند گروه‌های مسلح تروریستی پس از تسلط بر پایگاه نظامی "سبایکر" واقع در صلاح الدین در شمال عراق، سربازان آن را به دو گروه شیعه و غیر شیعه تقسیم کردند و ۱۷۰۰ شیعه بلافاصله اعدام شده و بقیه آزاد گردیدند. 

منبع: شیعه نیوز
http://www.shia-news.com/fa/news/75013

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.