خشونت در كتاب مقدس

  • 1392/12/23 - 21:43
در اين نوشتار كوتاه مي‌خواهيم نگاهي بيندازيم بر كتاب مقدس مسيحيان، كساني كه به دروغ دين مسيحيت را دين رحمت و مهرباني معرفي مي‌كنند و دين اسلام را دين جنگ و وحشت و خشونت، تا صداقت اين مدعيان دروغين را برملا كنيم . البته ما با مسيحيت واقعي كه منحرف نشده است كاري نداريم سر صحبت ما با كساني است كه مسيحيان واقعي نيستند و فقط ادعاي مسيحيت را دارند. حتي به ظواهر مسيحيت هم عمل نميكنند مثلا در كتب مقدس اعمال شنيع، همچون هم‌جنس‌بازي نهي شده است ولي همين مدعيان مسيحي آن را به عنوان قانون در مجالس شوراها و مجلس سناي خود، به تصويب مي‌رسانند.

پایگاه فرق، ادیان و مذاهب _ در اين نوشتار كوتاه مي‌خواهيم نگاهي بيندازيم بر كتاب مقدس مسيحيان، كساني كه به دروغ دين مسيحيت را دين رحمت و مهرباني معرفي مي‌كنند و دين اسلام را دين جنگ و وحشت و خشونت، تا صداقت اين مدعيان دروغين را برملا كنيم . البته ما با مسيحيت واقعي كه  منحرف نشده است كاري نداريم سر صحبت ما با كساني است كه مسيحيان واقعي نيستند و فقط ادعاي مسيحيت را دارند. حتي به ظواهر مسيحيت هم عمل نميكنند مثلا در كتب مقدس اعمال شنيع، همچون هم‌جنس‌بازي نهي شده است ولي همين مدعيان مسيحي آن را به عنوان قانون در مجالس شوراها و مجلس سناي خود، به تصويب مي‌رسانند. 

بعضي از فرازهاي كتاب مقدس كه دلالت بر خشونت دارد ازاين قرار است: 

1) گمان مبرید که آمده‌ام تا سلامتی بگذارم، بلکه شمشیر را، زیرا آمده‌ام تا مرد را از پدر خود و دختر را از مادر خود و عروس را از مادر شوهر جدا کنم و دشمنان شخص اهلخانه او خواهند بود. [1]

۲) من آمدم تا آتشی در زمین افروزم، پس چه می‌خواهم اگر الآن در گرفته است.

آیا گمان می‌برید که من آمده‌ام تا سلامتی بر زمین بخشم؟ نی بلکه به شما می‌گویم تفریق را. زیرا بعد از این ۵ نفر که در ۱ خانه باشند، ۲ از ۳ و ۳ از ۲ جدا خواهند شد.

پدر از پسر و پسر از پدر و مادر از دختر و دختر از مادر و خارسو از عروس و عروس از خارسو مفارقت خواهند نمود. [2] 

۳) و هنگامی که جمعی کثیر همراه او می‌رفتند، روی گردانیده بدیشان گفت. اگر کسی نزد من آید و پدر و مادر و زن و اولاد و برادران و خواهران، حتّی جان خود را نیز دشمن ندارد، شاگرد من نمی‌تواند بود. و هر که صلیب خود را برندارد و از عقب من نیاید (کنایه از این که باید آماده کشتن شود)، نمی‌تواند شاگرد من گردد.[3] پس به ایشان گفت، لیکن الآن هر که کیسه دارد، آن را بر دارد و همچنین توشه دان را و کسی که شمشیر ندارد جامه خود را فروخته، آن را بخرد.

زیرا به شما می‌گویم که این نوشته در من می‌باید به انجام رسید، یعنی با گناهکاران محسوب شد؛ زیرا هر چه در خصوص من است، انقضا دارد.

گفتند، ای خداوند اینک، ۲ شمشیر. به ایشان گفت، کافی است. [4] 

 این جملات نشان می‌دهد که آن حضرت، اهل شمشیر و قتال و جنگ نیز بوده است. علاوه بر این با بررسی اجمال واژگان کتاب مقدس مسیحیان در رابطه با جنگ معلوم می‌شود که ادعای مسیحیان مدعی عشق و محبت چقدر پوچ و بی‌اساس است.

در یک بررسی درباره کلمات مشعر به خشونت در کتاب مقدس نتایج به دست آمده بدین قرار است:

واژه شمشیر:۴۰۶

واژه انتقام:۸۸

واژه جنگ:۶۰۰

واژه کشتن و مشتقات آن:۲۵۷ مرتبه

اما واژه‌های ذکرشده در قرآن:

واژه شمشیر:۰

واژه انتقام و مشتقات آن:  ۷ مرتبه

واژه جنگ و حرب:  ۴ مرتبه

واژه کشتن و مشتقات آن: ۹۸ مرتبه

این نتیجه فقط از حیث آماری بوده است، و الا از حیث محتوا آیات فراوانی در کتاب مقدس وجود دارد که به داستان‌های خشن و به دور از حقوق انسانی اشاره می‌کند.

مثلاً در مورد نسل‌کشی یوشع که در جنگ‌های خود تمام ساکنان مناطق مختلف اعم از پیر و جوان، مرد و زن، کودک و نوزاد و حتی به حیوانات و چهارپایان هم رحم نکرده و تمام آن‌ها را از دم تیغ گذرانده.

البته این نسل‌کشی‌ها مورد تایید قرآن کریم نیست و دامن انبیا از این تهمت‌ها پاک است؛ اما این کتاب مقدس است که هر عمل شنیع و زشتی را مثل مشروب  خوری و زنای با محارم و بت پرستی و جنایات این‌گونه را به پیامبران خدا نسبت می‌دهد.

حال بگذارید قدری به مهر و محبت و مهربانی پیامبر بزرگ اسلام (صل الله علیه و آله)  اشاره‌ کنيم، پیامبری که  در اثر عدم شناخت متهم به خشونت  و خونریزی شده است. در قرآن کریم خطاب به پیامبر اسلام می‌فرماید: ما ارسلناک الا رحمة للعالمین [5] ما تو را مبعوث به رسالت کردیم که تنها رحمت برای عالمیان باشی. این آیه رحم و مهربانی پیامبر اسلام را برای مسلمانان فقط نمی‌داند بلکه انگشت اشاره به تمام انسان‌ها است.

و انك لعلي خلق عظيم، [6] تو را است خلق عظيم. دراين آيه شريفه خلق عظيم پيامبر صلی الله عليه و آله و سلم را ياد آوري مي‌كند. يك چنين پيامبري با اين خلق عظيم و گذشت فراوان به دور از خشونت و بي‌رحمي است كه عده اي اين پيامبر رحمت را اين‌گونه معرفي مي‌كنند. البته ما كاري نداريم با كساني كه با اعمال ننگين خود آبروي تمام مسلمانان و خود پيامبر را برده اند يعني وهابيت سلفي. صحبت ما سيره و روش خود پيامبر رحمت، و اصل قرآن است كه اين قدر فراوان بر خوش خلقي و رحمت و مهرباني تاكيد كرده است.

اما مسیحیان و یهودیان در طول تاریخ دست از خشونت و خونریزی بر نداشته‌اند، مثلاً  در جنگ‌های صلیبی و جنگ‌های جهانی اول و دوم این مسلمانان نبودند که بر شیپور جنگ دمیدند بلکه مسیحیان و یهودیان بودند.

 

پی نوشت: 

1- (متی باب ۱۰ آیات ۳۴ تا ۳۶)

2- (لوقا ۱۲ آیات ۴۹ تا ۵۳)

3- (لوقا ۱۴ آیات ۲۵ تا ۲۷)

4- (لوقا ۲۲ آیات ۳۶ تا ۳۸)

5 - انبياء 107

6- قلم 4

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.