رشد 82 درصدي اسلام در کانادا

  • 1392/02/30 - 19:24
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ نتايج تازه‌ترين آمارگيری در كشور كانادا حاكی از آن است كه اسلام سريع‌ترين دين در حال رشد در اين كشور به‌شمار می‌رود.
گسترش اسلام

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی آنيسلام، نتايج آمار ملی كانادا كه به تازگی اعلام شد، حاكی از آن است كه جمعيت مسلمانان كانادا در طول يك دهه گذشته، 82 درصد افزايش داشته است.
در حال حاضر مسلمانان با يك ميليون نفر جمعيت، 3.2 درصد كل جمعيت كانادا را تشكيل می‌دهند در حالی كه در سال 2001 مسلمانان با حدود 580 هزار نفر، 2 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل می‌دادند.
دو سوم مسلمانان كانادا در شهرهای بزرگ اين كشور يعنی تورنتو، مونترال و ونكوور سكونت دارند و در ميان اين شهرها تورنتو بيشترين جمعيت مسلمانان را در خود جای داده است. مونترال و ونكوور به ترتيب در جايگاه‌های بعدی قرار دارند.
متوسط سن جمعيت مسلمان كانادا حدود 29 سال است در حاليكه متوسط سن جمعيت مهاجران به اين كشور حدود 47 سال و متوسط سن مردم كانادا حدود 37 سال است.
در حال حاضر دو سوم جمعيت كشور كانادا را مسيحيان تشكيل می‌دهند و پس از آن پيروان دين اسلام، هندو، سيك و بودا قرار دارند كه در اين ميان اسلام سريع‌ترين دين در حال رشد است.
نتايج تازه‌ترين آمار‌ها نشان می‌دهد كه حدود 300 هراز نفر در كانادا خود را يهودی معرفی می‌كنند كه حدود 1 درصد جمعيت اين كشور را تشكيل می‌دهند.
حدود يك چهارم كل جمعيت كانادا نيز فاقد مذهب هستند و تعدادشان در طول يك دهه گذشته 16.5 درصد افزايش داشته است.
آژانس آماری كشور كانادا كه مسئول آمارگيری سالانه در اين كشور است با ارائه اين ارقام، عنوان كرد كه ماهيت كشور كانادا در طول دو دهه گذشته به واسطه مهاجرت‌ها تغيير كرده و اين كشور به يكی از كشورهای پر تنوع به لحاظ فرهنگی تبديل شده است.

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.