نظر حضرت آيت الله مكارم در خصوص برگزاري مراسم جشن عيدانه درايام فاطمبه

  • 1392/12/21 - 08:29
نظر آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید درپاسخ به استفتایی نظر خود را پیرامون مراسم جشن عیدانه در فروردین ماه سال 93 که بعضی روزهای آن مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله) است، بیان کرد. ايشان در پاسخ به این استفتاء آورده است: احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (سلام الله) بر همه لازم است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ به استفتایی نظر خود را پیرامون مراسم جشن عیدانه در فروردین ماه سال 93 که بعضی روزهای آن مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا(س) است، بیان فرمودند.

به  نقل از مرکز خبر حوزه، ايشان در پاسخ به این استفتاء آورده است: احترام ایام شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) بر همه لازم است.

ايشان فرمودند: بنابراین ایام فاطمیه اوّل 13، 14 و 15 جمادی الاولی (24، 25 و 26 اسفند 1392) و همچنین ایام فاطمیه دوم 1، 2 و 3 جمادی الثانی (12، 13 و­14 فروردین 1393) باید به مراسم سوگواری آن حضرت اختصاص داده شود و از برکات آن بهره مند گردند.
آیت الله مکارم شیرازی(حفظه الله) دراین استفتاء ادامه داده‌اند: ولی در بین این دو ایام، برگزاری مراسم دیگر (با رعایت تمام موازین شرعی) مانعی ندارد، ضمناً انجام مراسم سال نو مانند دید و بازدید، خانه تکانی، نظافت و امثال آن نیز مانعی ندارد.

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.