خطر غروب مسیحیت در انگلستان

  • 1392/12/18 - 19:51
چنانچه وضعیت در انگلستان این‌گونه پیش رود که آخرین آمار از ساکنان این کشور نشان مي‌دهد، شاید تا ۳۰ سال آینده، دیگر صدای ناقوس کلیساها در این کشور به گوش نرسد. در ۱۰ سال اخیر، شمار مسیحی‌ها در انگلستان، کاهشی بیش از ۴میلیون نفری داشته است. این در حالی است که شمار مسلمانان، دو برابر شده است. این آمار همچنین نشان از ظهور ادیان عجیب و غریبی داشت که یکی از آنها، عقیده خود از یک فیلم سینمایی الهام گرفته است.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در ۱۰ سال اخیر، شمار مسیحی‌ها در انگلستان، کاهشی بیش از ۴میلیون نفری داشته است. این در حالی است که شمار مسلمانان، دو برابر شده است. این آمار همچنین نشان از ظهور ادیان عجیب و غریبی داشت که یکی از آنها، عقیده خود از یک فیلم سینمایی الهام گرفته است.

مقایسه میان آمار سال ۲۰۰۱ و آمار سال گذشته بریتانیا نشان مي‌دهد که در انگلستان ۵۳ میلیون نفری، از هر ۱۰ نفر، کمتر از ۶ نفر مسیحی هستند. در ولز هم که ساکنانش تنها بالغ بر ۳ میلیون نفر است، آخرین آمارگیری نشان مي‌دهد که ۵۹ درصد از آن‌ها مسیحی هستند. این در حالی است که در آمار ده سال پیش از آن، ۷۲درصد از ساکنان این کشور مسیحی خود را مسیحی معرفی کرده بودند.

به عبارتی دیگر، شمار مسیحیان، کاهشی ۱۲.۴ درصدی داشت که آن‌ها را به ۵۹ درصد ساکنان از کل انگلستان یعنی حدود ۳۴میلیون نفر کاهش داده است.

از سوی دیگر، شمار افرادی که خود را بی‌دین نامیدند، از ۷ میلیون و ۷۰۰هزار نفر در سال ۲۰۰۱، به ۱۴میلیون و ۱۰۰هزار نفر در سال پیش افزایش یافته اند. این گروه هم اینک ۴۸درصد ساکنان لندن را تشکیل مي‌دهند. با این وجود، کلیسای بریتانیا، این آمار را ''باعث خوشحالی'' توصیف کرده است. در بیانیه‌ای که سخنگوی کلیسای انگلستان منتشر کرده آمده است:''این آمار نشان مي‌دهم که دستکم ما همچنان امت مومنی هستیم.'' او خاطرنشان کرده است که شمار مومنان از مسیحیان و دیگر ادیان، دو سوم کل ساکنان انگلستان است.

اما آندر کوبسون، از اعضای جمعیت انسانی‌گرایان بریتانیا، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن از اهمیت امیدواری کلیسای انگلستان کاست. او در این بیانیه خاطرنشان کرده است که شمار زیادی از کسانی که در آمار اخیر خود را مسیحی نامیدند، راه آسان برای پاسخ به سوال را انتخاب کردند تا خود را در میان دینداران معرفی کنند. او تاکید کرده است: ''در حقیقت نسبت مسیحیان انگلستان بسیار کمتر از آن چیزی است که آمار نشان مي‌دهد، زیرا اکثر آن‌ها به اعمال دینی پایبند نیستند.''

مقایسه آمار سال‌هاي ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱ نشان مي‌دهد دینی که پیروانش بیشترین رشد را در انگلستان و ولز داشته، اسلام است. در سال ۲۰۰۱، شمار مسلمانان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود که در آمار سال گذشتنه، به دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر رسید. بر این پایه، چنانچه افزایش شمار مسلمانان انگلیس به روند فعلی خود ادامه دهد، مي‌توان تصور کرد که در آمارگیری سال ۲۰۲۱، شمار آن‌ها به بیش از ۴میلیون نفر برسد.

بدین ترتیب شمار پیروان این دین در ۳۰ سال آینده شاید به ۱۵میلیون نفر برسد. مساله عجیب در آمار اخیر این است که ۱۷۷ هزار نفر در انگلستان و ولز، خود را از پیروان دین ''جدی'' (Jedism) معرفی کردند. این دین دارای صبغه‌ای فلسفی است که از فیلم مشهور ''جنگ ستارگان'' برگرفته شده است. ۵۶۶۲۰ نفر هم خود را از پیروان ادیان مختلف معرفی کردند.

بازنشر

دیدگاه‌ها

با سلام از وبلاگ ما به آدرس ذیل بازدید نمائید . ودر صورت تمایل در خصوص مطالب ارائه شده در آن اظهارنظر بفرمائید . ببینید و بخوانید : افشای جریان مسیحیت تبشیری معرفی کشیش نماها دختران قربانی تبشیر کلیسای خانگی و نگفته ها و نادیده ها http://rahpoyanhedayat.blogfa.com/

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.